BÜNYAN GENÇLİK SPOR KULÜBÜNÜN KURULUŞU




Muammer Erol Ağabeyimizden Bünyan'ın spor tarihine ışık tutacak bir mektup... Çok şey öğrendim Muammer Ağabey sayesinde... Çok çok teşekkür ediyorum kendisine. Lütfen görüş ve düşüncelerinizle katkı sağlayın ki Bünyan'ın Spor Tarihini gelecek nesiller için yazabilelim.
İŞTE O MEKTUP:

BÜNYAN GENÇLİK SPOR KULÜBÜNÜN KURULUŞU
Ben Muammer Erol…(Vali olan Muammer Erol’un büyük amcasının oğlu) 04.04.1952 senesinde Cumhuriyet mahallesinde doğdum. 5-6 yaşlarında Cumhuriyet Mahallesi camisinin batısına düşen (şimdi evler var) alanda futbol sahası vardı. Bu sahada zamanın gençleri yaz aylarında komşu ilçe ve köylerle futbol maçları yaparlardı. Bu saha 19 Mayıs gösterilerine de ev sahipliği yapardı. Sonraları Uzuntarla futbol sahası olarak düzenlendi. Bu sahalarda gördüklerimizi mahalle çocukları olarak halı kırkımından top yaparak maçları maçları yapardık.
Bünyan’daki gençlerin forma ve malzemeleri olmadığından SÜMERSPOR’un Mavi-Beyaz formaları ile maçlara çıkarlardı. Bünyan’da spor Sümerbank ile başlamış olduğunu tahmin ediyorum. Çünkü; Sümerbank Güreş ve Futbol dalında faaliyet gösteriyordu.
Ortaokulu bitirdikten sonra Kayseri Lisesine başladım. Bir ay sonra Sümer Lisesi açılınca oraya nakledildik. Sümer Stadı yanımızda olduğu için sınıf maçları yapardık. (1967-1968)
1968-1969 müfredat yılında Bünyan Lisesi öğretime açılınca Ankara Sincan Lisesinden naklen Bünyan Lisesine geldim. Okuldaki sosyal faaliyetlerden biri olan spor koluna seçilince futbol takımını kurduk. Okullar arası maçlar düzenliyorduk. Bu arada Bünyan esnafları ve gençleri kendi aralarında bir takım oluşturmaya başlamışlar. Bizim maçlarımız ilgilerini çekmiş olacak ki okulumuza gelip bizim de aralarına katılabileceğimizi söylediler.
Ustura Nuri, Necmettin Abi, Arap Celal, Arapoğlu Mustafa, Necmi Çalıoğlu, H. Osman Kasapoğlu, Cemal Sicim, Adem Babam, Şoför Mustafa, Minibüsçü Ahmet, Abdullah Kadıoğlu, Şefik Çağlar ve Hayrettin Soylu, Baba Zahit önderliğinde, Belediye Başkanı Mehmet Özcan başkanlığında, Asım Uğur antrenörlüğünde seksen doksan gençle Bünyan Gençlik Spor Kulübünü oluşturduk. Maçlar hemen hemen her hafta oynanıyor, yenmediğimiz takım kalmıyordu. Formalarımız yine Sümerspor’un mavi beyaz formalarıydı.
Öğretmen Özbey önderliğinde halk oyunları ve tiyatro ekibi oluşturuldu. Birçok etkinlikler yapıldı ve takımımıza halkımız ve esnafın yardımları ile yeşil beyaz forma ve malzemeler alındı.
Büyüklerimiz Kayseri’de turnuva olduğunu , bu turnuvaya katılabilmemiz için “Federe” olmamızı söylediler. Hemen Sümerspor’un kuruluş tüzüğünü Eski Belediye Nikah Salonunda (10 gün okuldan fırsat bulduğum zamanlarda) daktilo ile Bünyan Gençlik Spor Kulübüne adapte ederek daktilo ile yazarak kitap haline getirdim.Kulüp yöneticilerimize sundum. Kayseri İl Gençlik Spor Md. Ve Ankara Gençlik Spor Gnl. Md.ne onaylattık ve resmen “Federe” olduk. (1969 yılı Mayıs ayı) Böylece lisanslarımız çıkarıldı ve turnuvaya tek ilçe takımı olarak katıldık ve namağlup olarak şampiyon olduk.
Yine etkinliklerimiz devam ediyor, Bünyan ve Kayseri halkının ilgi ve sempatisini çekiyorduk. Haziran 1969 senesinde Valilik Kupası düzenlendiğinde bizi de davet ettiler. Kayseri stadında oynanan maçlarımıza en az 3000 kişi geliyordu. Bünyan’dan minibüsler ful maçlarımıza geliyorlardı. Bu turnuvanın final maçında Talas Gençlik takımına 4-2 yenilerek ikinci olduk.
1969-1970 yılında bizi amatör lige alacaklarını, bunun için II. Küme ligini kurduklarını söylediklerinde dünyalar bizim olmuştu. Bu lige başladık ve namağlup bu ligi bitirip 1.ci amatör lige çıktık. 1970-1971 sezonunda 9 adet futbolcu transfer ettik ve lige başladık. Burada ligin altını üstüne getiriyorduk. 6. Hafta maçından sonra ligi iptal ettiler. Sebep, bir kaza takımı nasıl açık ara lider olur? Sonra iki gruba ayrıldık ve maçlara devam edilirken ben kulübümden ayrılmak zorunda kaldım. Lise bitince Ankara’ya gittim.
Halen Bünyan Gençlik Spor Kulübü zamanının gençliğini arıyorum. 1999 depremine kadar sporda hoca ve oyuncu olarak görev yaptım.

Yorumlar